Kirándulás a szivárvány felett

Átutazóban voltunk Ausztrián, nem volt sok időnk, de a Krimml-vízesét, mindenképpen szerettük volna megnézni. Nálunk általában a férjem talál rá az efféle csodákra, ezt is ő nézte ki. Közel az olasz határhoz, a Hohe Tauern Nemzeti Park területén található Ausztria legmagasabb vízesése. Már az nagyon szimpatikus volt, hogy a parkoló mellett egy kávézó várt minket, ahová azonnal be is ültünk. Csak ott derült ki, hogy a kávézó mellett egy vizes játszótér van, ahová a váráslást igazoló blokkal be is mehettünk. Szinte hihetetlennek tűnt, hogy nyugodtan kávézgatunk és beszélgetünk, amíg a gyerekek azonnal rohantak vizezni.
A túra elején átküzdöttük magunkat az árusokon és ott voltunk a vízesés alján, ahonnan indul a kb. 4 km-es túra felfelé. Kanyargós, kiépített útvonalon lehet felmenni, és végig kilátópontok vannak kiépítve, ahonnan le tudunk nézni az alattunk lévő vízzuhatagra. Ezeken igazán testközelből láttuk a vízesést, annyira közelről, hogy a felcsapódó párától csuromvizesek lettünk. Én kevésbé örültem neki, a gyerekek imádták, sikoltozva szaladtak oda-vissza. Összesen 3 szakaszból, zuhatagból áll. Varázslatos látvány és innen mindig látni szivárványt, ha süt a nap. Ezen a rövid szakaszon 10 szivárványt biztosan láttunk.
A lefelé út nekünk extra gyorsra sikeredett, mert akkor jöttünk rá, hogy pénztárcánkat (benne a nyaralásra hozott pénzzel) otthagytuk az előző szálláshelyünkön. Azóta csak bankkártyával viszünk mindenhová :-)
Aki erre jár mindenképpen érdemes rászánni 2-3 órát!